HR AdviesHRM

5 verschillende moderne software tools voor jouw onderneming

By 14 juli 2021No Comments
Moderne business tools blog

Als ondernemer wil je je het liefst gewoon bezig houden met hetgeen waar je passie ligt. Tijdrovende zaken als boekhouden, personeelsadministratie of project planning management horen daar (vaak) niet bij. En toch zijn dat wel de dingen die je bezighouden, meer dan je zou willen. Om ervoor te zorgen dat je niet onnodig veel tijd zal besteden aan de minder leuke maar toch wel belangrijke onderdelen binnen je bedrijf, kun je gebruik maken van diverse moderne software tools. Deze tools maken het mogelijk dat je met een paar klikken dingen geregeld hebt. En dat wil je. Hier lees je vijf van onze favoriete software tools die jouw werkende leven een stuk simpeler en leuker zullen maken. 

1| Trengo – Software voor klantenservice

Heb je diverse communicatiekanalen waar je klanten contact kunnen zoeken? Dan heb je vast wel eens meegemaakt dat je een berichtje over het hoofd hebt gezien. Met klantenservice software Trengo is dit echter helemaal verleden tijd. Al je communicatiekanalen worden gestroomlijnd in één inbox zodat je niet meer hoeft te wisselen van schermen. Verder kun je workflows creëren die automatisch gesprekken toewijzen aan het juiste team, labels toevoegen en automatische replies versturen. Tevens kun je met behulp van Trengo een zelf-service helpdesk opzetten dat wachttijden en support  tickets zal verminder. Al met al: middels Trengo geef je jouw klanten de service en klantervaring die zij verdienen. 

2| Pipedrive – Software voor sales-CRM

Benieuwd hoe je tot 28% meer kunt verkopen? Zet die losse spreadsheets maar aan de kant; kies voor Pipedrive! Pipedrive is een sales management tool die je in staat stelt je klantrelaties te beheren. Pipedrive helpt gebruikers hun werkprocessen te visualiseren en meer gedaan te krijgen middels een sales pijplijn.  In de sales pijplijn definieer je je verkoop stadiums, voeg je eenvoudig deals toe en kun je deze van het ene stadium naar het andere stadium verslepen. Doordat je acties kan toekennen, vergeet je nooit meer op te volgen; de tool herinnert je dagelijks aan dingen die je moet doen.  

3| Monday – Software voor Projectmanagement 

Vertel eens eerlijk. Hoe vaak is het voorgekomen dat je een todo lijstje hebt gemaakt, maar deze even later bent kwijtgeraakt of ben vergeten waar je deze hebt neergelegd? Het overkomt de beste. Met Monday loop je echter niet meer tegen dit probleem aan. Monday wilt met haar platform project management simpel, transparant en leuk maken door jouw teams in staat te stellen hun projecten efficiënter uit te voeren zoals zij dat willen. Jouw medewerkers kunnen via deze tool de projectdoelen in kaart brengen, collega’s toevoegen, planning maken en deadlines stellen, updates en goedkeuringen geven en communiceren met collega’. Dit alles gaat via een kant-en-klaar sjabloon die je kunt aanpassen om jouw specifieke toepassingen te ondersteunen. 

4| Yuki – Software voor boekhouden

Boekhouden. Het hoort erbij, maar of het leuk is, is iets anders. Toch moeten alle ondernemers er aan toegeven. Het 100% cloud-based Boekhoudsoftware Yuki wilt dit een stuk simpeler en leuker maken voor accountants en ondernemers. Het boekhoudsoftware neemt het repetitieve handmatige werk van je over en geeft je een duidelijk overzicht van alles wat nog openstaat in één omgeving; van openstaande taken en vragen tot aan facturen die nog verwerkt moeten worden. Nog een voordeel: je neemt het gemakkelijk  overal mee naar toe: op je laptop, smartphone of tablet. Als opzoek bent naar meer efficiëntie, wilt focussen op wat je echt belangrijk vindt en maximale controle en inzicht wilt in je administratie, raden wij aan om eens in de wereld van Yuki te duiken. 

5| Buddee – Software voor alle HR zaken

Last but not least, eentje die uiteraard niet kan missen in dit lijstje: het HR platform van Buddee. Buddee zorgt voor dat al je personeelszaken worden gebundeld binnen één digitale omgeving; van de uren-, verlof- en verzuimregistraties tot aan de personeelsdossiers en salarisadministratie. Zo heb je alles overzichtelijk op een plek en heb je geen last meer van losse Excel sheets die zoek raken. Tevens kunnen je medewerkers middels Employee Self Service zelf hun gegevens te allen tijde inzien, wijzigen en aanvullen. Dit bespaart zowel jou als ondernemer als jouw medewerkers enorm veel tijd.

Leave a Reply