Wat heb ik nodig om over te stappen naar een modern HRM platform?

Na een tijd van wikken en wegen, heb je als bedrijf gekozen om van papieren administratie over te gaan op een modern HRM software. Nu komt echter het moment dat je ook daadwerkelijk de gegevens moet gaan overzetten. Overstappen naar een modern HRM platform is niet iets wat je dagelijks doet. Vaak wordt het ook gezien als een lastig en moeizaam proces. Daarom zien veel bedrijven er wel eens tegenop. Echter, als je eenmaal overgestapt bent, zijn de voordelen van eHRM onmisbaar. Met Buddee proberen we daarom de overstap zo makkelijk mogelijk te maken. Hieronder zetten we een aantal gegevens op een rijtje die je nodig hebt om eenvoudig over te stappen. 

NAW-gegevens 

Om over te kunnen stappen op een HRM platform, heb je ten eerste de belangrijkste persoonsgegevens van je werknemers nodig. Denk hierbij aan de naam, adres, woonplaats en contactgegevens. Zonder deze gegevens kun je je werknemers niet in het platform toevoegen. Omdat het HRM platform zich bevindt in een digitale omgeving, kunnen je werknemers ook zelf (extra) gegevens eenvoudig toevoegen en aanpassen. Dat scheelt jou als werkgever weer tijd. 

Arbeidscontracten

Ook de arbeidscontracten van je werknemers heb je nodig om over te kunnen stappen. Deze arbeidscontracten kun je gemakkelijk uploaden in het platform en toekennen aan je werknemers. Je kunt de arbeidscontracten zichtbaar maken voor de aangewezen werknemer. Tevens kunnen je werknemers wederom ook zelf documenten toevoegen. 

Huidige verlof balansen

Naast de NAW-gegevens en de arbeidscontracten, zijn ook de huidige verlof balansen van je werknemers nodig om over te stappen. Het juist doorvoeren van de huidige verlof balansen is van essentieel belang. Je wilt als werkgever immers altijd inzicht hebben in het actuele verlof- en vakantie-uren saldo en het aantal uur dat nog wordt opgebouwd door je werknemers. Tevens kun je ook het eerdere ziekteverzuim registreren.