De voordelen van digitaal declareren

Gaat jouw declaratieproces nog op de traditionele manier? Weet je soms even niet meer wie welke declaratie heeft ingediend? Of welke bon ook alweer bij welke declaratie hoort? Je bent vast niet de enige. Het indienen maar ook zeker het verwerken van declaraties is voor menig ondernemers een enorme tijdrovende klus. Om dan nog maar niets te zeggen over de irritaties die erbij kunnen komen kijken (hallo kwijtgeraakte bonnetjes). Maar gelukkig kan dit hele proces een stuk sneller door over te stappen op het digitaal declareren.

Hoe werkt digitaal declareren?

Als we kijken naar het declaratieproces op de traditionele manier, is het vaak zo dat de werknemer een (papieren) declaratieformulier moet invullen en de relevante bewijsstukken moet toevoegen. Dit moeten ze vervolgens indienen en dan moet de leidinggevende dit goedkeuren en vervolgens weer doorsturen naar de salarisadministrateur. Deze gaat de mutaties op zijn beurt weer verwerken in het salaris en de salarisstrook van de werknemer. Dit hele proces kost wat tijd.

Bij het digitaal declareren, stel je jouw werknemer in staat de declaratie in enkele klikken online te regelen. Op deze manier kunnen je werknemers dus direct een declaratie indienen. Ze hoeven enkel het bonnetje in te scannen en het bedrag in te vullen, waarna de declaratie automatisch doorgestuurd wordt naar de leidinggevende. De leidinggevende kan de declaratie op zijn beurt ook weer met één klik goed-, of afkeuren. Maak je gebruik van de declaratie feature van Buddee? Dan worden de goedgekeurde declaraties ook automatisch doorgestuurd naar je salarisadministratie.

Waarom digitaal declareren?

Nu het duidelijk is hoe digitaal declareren in de meeste gevallen werkt, is het leuk om de voordelen eens op een rijtje te zetten. De hoogste tijd om het papieren declaratieproces achter je te laten!

Dag rommel!

Door over te stappen op digitaal declareren, zorg je ervoor dat iedereen declaraties indient in het hetzelfde systeem en dat alle belangrijke documentatie wordt opgeslagen binnen één werkomgeving. Zo behoud je 100% overzicht. En mooi meegenomen: na het inscannen van het bonnetje kan het direct in de prullenbak. Het rondslingeren van losse bonnetjes is vanaf nu verleden tijd!

Integratie met salarisadministratie en/of boekhoudpakket

Bij het traditionele declaratieproces verwerk je handmatig de declaraties in je salarisadministratie of moet je elke maand weer de declaraties opsturen naar de salarisadministrateur. Ook dit kan een stuk simpeler. Door het declaratieproces te digitaliseren, worden alle goedgekeurde declaraties direct meegenomen in de salarisadministratie en hoef je hier niet meer naar om te kijken. Heerlijk!

Tijdbesparing

Door je declaratieproces te digitaliseren, wordt er enorm veel tijd bespaart. Je werknemers kunnen namelijk met een paar klikken op de knop hun declaratie inclusief 'bewijs' indienen en leidinggevende kunnen dit wederom direct goedkeuren. Er hoeft dus geen tijd meer besteedt te worden aan overtypen van declaratieformulieren of het overzetten van gegevens uit andere systemen.

Verkleint kans op fouten en voldoet aan bewaartermijn

Als je veel werknemers in dienst hebt is de kans groot dat je te maken hebt met verschillende soorten onkostenvergoedingen en declaraties. Van het declareren van reiskosten en verblijfkosten tot aan thuiswerk kosten. Hoeveel soorten het ook zijn, het is uiteindelijk het meest van belang dat de declaraties juist worden ingediend en goed worden bewaard (lees: zeven jaar). Onjuiste declaraties en/of het niet voldoen aan het bewaartermijn kunnen namelijk grote financiële gevolgen hebben voor jou als werkgever, en dat wil je natuurlijk niet. Wanneer je het declaratieproces digitaliseert, worden er geen handmatige fouten in bedragen e.d. gemaakt en weet je zeker dat alle documentatie terug te vinden is.

Up-to-date declaraties rapportages

Vragen als "wie had nou welke declaratie ingediend?", "wie heeft recht op welk bedrag?" en dergelijke hoef je nu niet meer te stellen. Omdat alle taken worden uitgevoerd en opgeslagen in één werkomgeving, heb je in een oogopslag overzicht in allerlei relevante zaken. Zie direct welke declaraties er gedaan zijn, welke nog goedgekeurd moeten worden en heb inzicht in de bedragen.

Oh en weet je wat nog een fijne bijkomstigheid is? Bij de meeste declaratie apps, is er de mogelijkheid diverse declaratie rapportages uit te draaien. In ieder geval wel bij Buddee. Het enige wat je moet doen is de periode aangeven en de rest volgt vanzelf.

Digitaal declareren met hulp van Buddee

Het HRM platform van Buddee biedt ondernemers en haar werknemers diverse tools om het werkende leven beter, simpeler en leuker te maken. Sinds kort hebben we ook een nieuwe declaratie feature ontwikkeld. Met de declaratie feature van Buddee is het indienen, goedkeuren en beheren van alle declaraties nog nooit zo eenvoudig geweest! De mkb'er hoeft geen losse tools en losse excel bestandjes meer te gebruiken of aan te schaffen voor declaraties – één proces in één moderne HR omgeving.

Klinkt dit bovenstaande nou heel goed en interessant? En denk je er aan om eventueel over te stappen op digitaal declareren? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

Waarom kiezen voor Buddee?

Buddee is de enige betaalbare en eenvoudige oplossing voor het Nederlandse mkb die je volledige HR en salarisadministratie automatiseert.

Eenvoudig

Met onze eenvoudige Plug & Play HR software ben je zo onderweg! Zonder dure implementatie.

Compleet

Volledige automatisering van HR en salarisadministratie! Ook als je meerdere bedrijven beheert binnen één groep.

Persoonlijk

Vanuit de basis ingericht naar Nederlandse wet- en regelgeving met uitstekende service.

Betaalbaar

HR software & Salarisadministratie uitbesteedt voor een voordelige prijs.

Dit zeggen onze klanten

Ontdek hoe Buddee meer dan 600 bedrijven helpt bij het verbeteren van hun HR-processen en salarisadministratie.

Lees alle klantverhalen

Ontdek wat Buddee kan doen voor jouw organisatie

Wij leggen je graag vrijblijvend uit wat onze software en diensten jou te bieden hebben.

Dit is wat je van ons kan verwachten:

Een persoonlijke tour door ons product
Passend advies gebaseerd op jouw situatie
Antwoorden op al jouw vragen

Integreer met onze partners

Bespaar tijd door Buddee te koppelen met je bestaande applicaties of bouw je eigen integraties via onze API.

Veelgestelde vragen

Bekijk hier onze meest gestelde vragen. Als je meer hulp nodig hebt, staan we klaar om je te helpen.

Voor wie is Buddee?

Buddee is ontwikkeld voor Nederlandse mkb-bedrijven die een oplossing zoeken voor hun gehele personeels- en salarisadministratie.

Ook werken wij met of voor boekhouders en hr-consultants die de salarisadministratie van hun klanten aan ons uitbesteden omdat zij zelf geen specialisten in dienst hebben.

Kan ik een vrijblijvende demo krijgen?

Uiteraard! Via deze link kan je een online demonstratie inplannen. We laten dan graag zien hoe we je personeels- en salarisadministratie kunnen vereenvoudigen.

Zijn er opstartkosten voor Buddee?

Nee! Wij zijn er van overtuigd dat Buddee zo eenvoudig is om in te richten en te gebruiken dat we je kosteloos helpen je Buddee account voor alle HR-zaken in te richten.

Mocht je ook je volledige salarisadministratie aan Buddee uitbesteden dan kunnen, voor het overnemen van het dossier van je huidige administrateur, opstartkosten van toepassing zijn. Neem hiervoor contact met ons op!

Koppelen jullie ook met andere software?

Jazeker!

Wij koppelen onder andere met Nmbrs, de nr. 1 salarisadministratie-software in Nederland. Mocht je de salarisadministratie aan Buddee uitbesteden dan verwerken we deze zelf ook in deze ISAE 3402 Type II gecertificeerde software aan de achterkant. Nmbrs koppelt op haar beurt weer met alle gebruikelijke boekhoudpakketten voor onder andere je loonjournaalposten.

Wij integreren ook met planningstools zoals Shiftbase. Op onze integratie-pagina zie je welke koppelingen we momenteel hebben.

Hoe gaat Buddee om met (data)veiligheid en AVG / GDPR?

Personeelsgegevens zijn gevoelige data en daarom doen wij er alles aan om al jouw data AVG-conform te beveiligen. Met 2FA, rechtenbeheer, Europese servers (AWS) en gebruik van ISAE 3402 Type II gecertificeerde salarisadministratie-software van NMBRS, staat veiligheid bij ons voorop.

Welke functionaliteiten heeft Buddee?

Buddee is een alles-in-één HR-platform gericht op het Nederlandse mkb. We voorzien in alle belangrijke functies die je als ondernemer nodig hebt om al je volledige personeelsadministratie eenvoudig te regelen.

Bekijk alle mogelijkheden →

Kan ik Buddee gratis uitproberen?

Uiteraard! Je kan de HR-software van Buddee 14 dagen kosteloos uitproberen.

Kan ik ook zelf loonstroken maken?

Nee. Bij Buddee zijn wij van mening dat salarisadministratie in de meeste gevallen te complex is om zelf te doen als je geen specialist bent. Onze experts zijn salarisadministrateur van beroep, volgen de wet- en regelgeving op de voet en helpen je met vraagstukken indien nodig. Uiteraard zijn alle mutaties te exporteren om in te laden in de gangbare salarisadministratietools.

Kan ik verschillende rechten toewijzen aan mijn medewerkers en externe adviseurs?

Buddee voorziet in flexibele en uitgebreide instellingen van rollen & rechten voor verschillende type gebruikers zoals medewerkers, managers, HR-managers, externe (salaris) administrateurs etc.

Wij helpen je indien gewenst graag kosteloos deze rechten in te richten.